دندونه | دانستنی های دندانپزشکی کودکان

چگونه و چرا مسواک می زنید؟

هیچ تا حالا فکر کرده اید که چرا مسواک می زنید؟ بسیاری از افراد وقتی که مسواک می زنند و یا از نخ دندان استفاده میکنند, فکر می کنند با از بین بردن و برداشتن مواد غذایی از روی دندان هایشان بهداشت دهان و دندان هایشان را کامل حفظ کرده اند. این کار یعنی برداشت مواد غذایی از روی دندان های کاملا درست و خوب و صحیح است, اما لازم است بدانید که پلاک هایی که روی دندان ها ایجاد شده است نیز باید تمیز شوند و اگر پلاک ها بر روی دندان ها باقی بماند می توانند برای دندان ها مضر باشند. همچنین می توان با استفاده از دهانشویه ها که خاصیت ضد پوسیدگی دارند در رعایت بهتر بهداشت دهان و دندانها استفاده کرد.
5 دی 1396

علت درد دندان در بچه های کوچک

دندان درد در بچه ها و نی نی کوچولوها زمانی اتفاق می افتد که فرسایش یا پوسیدگی دندانی به پالپ دندان کودک میرسد که حاوی عصب ها و رگهای خونی کوچکی می باشد و این عصب ها و رگ ها به شدت حساس می‌باشند. یکی از شایع ترین علل و دلایل درد دندان در همه و مخصوصا بچه ها و کودکان به نوع رژیم غذایی مربوط می شود, مثل نوشیدن بیش از اندازه نوشابه ها و یا خوردن خوراکی های مانند شیرینی جات که مقادیر بالایی قند دارند. بیشتر مراقب دندان های نی نی ها کوچولو باشید.
4 آذر 1396

بچه ها چه سنی بهتر است ارتودنسی کنند؟

توصیه می شود فرزندتان را در سن هفت سالگی جهت ارزیابی وضعیت دندانهایش نزد ارتودنتیست (متخصص ارتودنسی) ببرید. ارتودنسی زودهنگام دندانهای کودکان و بچه ها (در صورت نیاز) می تواند فایده های مانند درمان ناهنجاری های فکی در دوران رشد, بهبود ظاهر نامرتبی دندان های جلویی و . . . داشته باشد. سوالی دارید بپرسید اگه تونستم پاسخ میدم
30 آبان 1396

چند توصیه مهم درباره دندان و دندانپزشکی کودکان

وقتی که دندان درد کودک شما, به عنوان مثال به خاطر ایجاد حفره یا شکستگی در دندانش و یا لقی دندان کودک بدتر شد, باید سریعا و بدون معطلی به یک دندانپزشک خیلی خوب کودکان مراجعه کنید. اگر نخستین و اولین باری است که کودک شما و فرزندتان به کلینیک دندانپزشکی مراجعه میکند و شما والدین عزیز می بینید که مراجعه به دندانپزشک کودکان باعث اضطراب و نگرانی اش شده است, به او یعنی فرزندتان نشان بدهید که یک متخصص دندان پزشکی خوب بچه ها چگونه می تواند به درمان درد دندان کودکان کمک بکند.
28 آبان 1396

فیشور سیلانت دندان های کودکان

يكي از سطوح دندانهای کودکان كه بسیار زیاد در معرض پوسيدگی های دندانی قرار دارد، سطح جونده دندانها است. سطوح جونده دندانهای عقبي بچه ها يا همان سطوحي كه غذا بين آن ها جويده و له ميشود، به علت داشتن شيارهاي بسیار نواحي بسيار مستعدي براي پوسيدگي دندان محسوب ميشوند. یک راه جلوگیری از ايجاد پوسيدگي در اين دندانها، استفاده از تكنيكی به نام فيشور سيلانت است. در این تکنیک با شیار بندی دندان ها از پوسیدگی دندان های کودکان جلوگیری می شود.
25 آبان 1396

توصیه هایی برای مراقبت بهتر از دندان ها کودکان

مراقب دندان های فرزندتان باشید. برای مراقبت صحیح از دندانهای بچه های عزیز و این کوچولوهای ناز باید به طور مرتب دندان های آنها را بررسی كنید تا اگر بچه شما در معرض پوسیدگی زود هنگام دندانها قرار دارد، آن را به موقع تشخیص داد. ارزیابی خطر احتمال پوسیدگی دندانها، اولین هدف متخصص دندانپزشکی کودکان از معاینه دندانها است. من خودم همیشه مراقب دندان های فرزندم هستم و سعی می کنم آموزش های خوبی هم در این زمینه بهش بدم. برای مثال خودم همیشه مسواک می زنم و این کار رو هم با خوشحالی انجام می دهم تا فرزندم هم به مسواک زدن دندان هاش علاقه مند بشه.
19 آبان 1396
1